Allah'ın Matematik Hatası [İlgisiz İletiler]

Forumda gereksiz, ikinci kere açılmış, içeriksiz, lüzumsuz bulunan konuların taşınacağı yer.
Kullanıcı avatarı
hakdogan
Üyeliği Sonlandırılmış
Mesajlar: 17
Kayıt: 09 Ağu 2012, 18:50
Felsefe: İslam

Re: Allah'ın Matematik Hatası

Mesaj gönderen hakdogan » 10 Ağu 2012, 20:54

kemalistcan yazdı: kalkmış Kuranı okuduğumuz için bizi mi suçluyorsun sende?
Meal okuduğunuz için değil, meal ile(onu bile doğru düzgün anlamadan) müçtehitlik tasladığınız için eleştiriyorum sizi. Sahi, meal nedir biliyor musunuz?
kemalistcan yazdı: Senin hadis dediğin şey dıydıyın dıydıyı. Evrensel ve gökten indirilen son kitap olduğunu öne süren bir kitapta açıkça bu yazmalı ve hiçbir çelişki olmamalı.
Yurdum ateistinin namütenahi çelişkilerinden biri. Metafiziği reddeder, müteal/aşkın bir varlığa iman etmez ama O varlığın nasıl bir kelam göndermesi gerektiğine dair bıdı bıdı yapar.

Bu yaman çelişkinin kodlarını çözmeye bu başlıkta girmeyeceğim, runtime error vere vere balataları sıyırsınız yoksa. Bu yaman çelişkiye değinmekle yetinip, hakkında ahkam kestiğiniz İslam'a ne denli fransız olduğunuza zoom yapalım.

Sünnet, Kur'an-ı Kerim'in pratikte somutlaşması, hayata hayat yapılmasıdır. Vahyin mücessem halidir Sünnet. Cahil ateistin Sünnet için "bıdı bıdı" demesinin bizzat kendisi bıdı bıdıdır. Bu kelamın saçmalığını göstermek için, size modern hukuk kaidelerinden, belki Anayasa ve ceza yasaları ayırımından falan bahsetmek lazım.

Anayasalar ana çerçeveyi belirler, ceza yasaları ise bu ana çerçeveye riayet ile pratikte, uygulamada varolan detayları somutlaştırıp hükme bağlarlar. Ceza yasalarında var olması gereken tafsilatı Anayasa'da beklemek nasıl bir ilkellik ise, Kur'an ve Sünnet bahsinde söylediğin söz de o kadar primitiftir.

Ve daha hazini, çelişki sizin zihninizde iken, bu da size gösterilmiş iken hala "kitapta çelişki olmamalı" diyebilmektir.

Jetonlarınız kaç köşe?
kemalistcan yazdı: Ayrıca yaptığın şu tartışmanın bağlantısını verirsen sevinirim.
Bahsettiğim forumda, buradaki iftira ifadenin aynısına sahip başlığa atılan mesaj sayısı bağlantısına tıkladığında, rumuzumun yer aldığı bir liste göreceksin. Rumuzun sağındaki mesaj sayısı bağlantısına tıkladığında konuya dair yazdıklarımı görebilirsin.
KRALMAS yazdı:Konu basit, "Varsayalim ki, bir adam öldü ve geride üç kiz evlat, bir ana, bir baba ve eşini birakti.", mirasın miktarıda 100 lira. işte bu durumda, Kuran'da ki ayetlere göre miras dağıtımı yapacaksınız.
Konu gerçekten basit ama sizin jetonlar köşeli. Bahsettiğin varis tablosu ile karşılaşıldığında Kur'an-ı Kerim'e bakılır, bu tablo orada yer alıyorsa tablodaki oranlar varislere pay edilir. Bu tablo yer almıyorsa, feraiz ayetlerinde belirtilen paylar baz alınarak, varisler arasında taksimat yapılır.

Tıpkı geriye varis olarak sadece 2 ve üzeri kız kalındığında yapıldığı gibi.

Geriye varis olarak sadece 2 ya da 2'den fazla kız kaldığında, Kur'an'da böyle bir varis tablosu olmadığından, varislerin Kur'an'da, başka bir varis tablosunda zikredilen payları nedir diye bakılır?

Payın 2/3 olduğu görülür.

Bu varislere verilir. Geriye kalan var mı diye tekrar bakılır Var olduğu görülür. Başkaca hak sahibi var mı diye bakılır, olmadığı görülür.

O vakit ne yapılır?

Geriye kalan da varislere payları oranında taksim edilir.

Yani eşit olarak kalanı da bölüşürler.

Diğer tablo?

Muris geriye 3 kız, eş ve annesini bırakmıştır.

Kur'an'da böyle bir varis tablosu olmadığından, varislerin Kur'an'da, başka bir varis tablosunda zikredilen payları nedir diye bakılır?

Başka bir varis tablosunda zikredilmiş paylar bu örnekte bütünü aştığından, diğer örnekteki uygulamanın tersi burada uygulanır, taban genişletilir ve her varise payları oranında eksiltme uygulanır.

Bir önceki örnekte artırım, bu örnekte ise eksiltme uygulanır.

İşte mesele bu kadardır.

Bunun matematik hatası olarak pazarlanması ahmaklıkla ilgili değil ise art niyetle ilgilidir.

Reddiye denilen payları artıran örnek için matematik hatası diyemeyen akıl, tersi örnek için böyle bir hükmü nasıl verebilmektedir?

İfade ettim, matematik hatası yaftası ancak bir işlem hatası için söylenebilir. Bir bütünü, toplamda o bütünü aşan payarla taksim etme varsa bu söylenebilir. Örneğin "4 oğulun her birine 1/3" buna güzel bir örnektir.

Bu var mıdır Kur'an-ı Kerim'de?

Yoktur.

Peki o vakit matematik hatası nerededir?

El-Cevap: Cahil ateistin zihninde.

Konuya girerken bazı sorular sordum.

Mesela bu iddiayı ilk kim gündeme getirmiş, bunu yaparken neyden yararlanmış diye sordum.

Bakıyorum o topa bir türlü giremiyorsunuz. Uf mu olur yoksa.

Bu iddiayı ilk gündeme getiren Jochen Katz isimli bir müsteşrik. Bunu nasıl yapıyor? Bu ayetleri inceleyip, çeşitli kombinasyonlar deneyerek mi?

Hayır!

İslami kaynaklarda açıkça yer alan, Hz. Ömer devrinde yaşanmış hadiseyi görüyor ve feraiz ilmini bilen her Müslümanların bildiği bir meseleyi "evreka evreka(aslında eureka)" diye sizin gibilere pazarlıyor. Katz kurnaz, söylediklerinde açık kapı bırakıyor ama İslam'a dair bilgisi deniz seviyesinde yurdum ateisti, ne İslam'dan haberdar ne Katz'ın gündeme getirdiği şeyin zaten bilinen bir mesele olduğundan ne de bu iddiadaki hileden.

Hile bir mantık hilesi, muayyen varis tabloları için zikredilen paylar her bir varis tablosu için geçerliymiş gibi pazarlama sahtekarlığı. Üstelik o ayetlerde dahi kimi varislerin var olması ya da olmamasıyla payların artıp eksildiği(örneğin çocuk varsa anne baba payı) ortada iken.

Katz kurnaz ama siz salaksınız.

Açayım.

14 asırı aşan süre boyunca yer yüzünde milyarlarca inanan Mü'min var olmuş, bu dünyaya gelmiş ve göçmüş. Miras hukukuna muhatap olmuş ya da dini ilimlerle meşgul olmuş herkes de burada konuştuğunuz avliye reddiye gibi hesaplamaları bilmiş, öğrenmiş.

Katz'ın kurnazlığı son derece doğal ve makul bir durumu, bir malumu "yeni bir bulgu" diye mantık hilesiyle pazarlamak, sizin ahmaklığınız ise bunca inanan İnsan ve Katz'a kadar bunca oryantalist müsteşrikin göremediğini zeka küpü bir avuç cahil olarak gördüğünüzü sanıp "mallara bakın, bu kadar açık seçik bir hatayı göremiyorlar da hala inanıyorlar" diye ortaya çıkıvermek.

Bu örnekte mal, milyarlarca İnsan değil, küçük beyninin hacmine bakmadan "milyarlarca İnsan'ın bildiği halde göremediği şeyi gördüm" diye uçuşa geçenin ta kendisidir.
promete yazdı:Nîsâ 11, 12 yerine sehven 41, 42 yazmışım.
Hadi Nisa 11'i sehven(bak öz kamusumuza müracat etmen çok hoşuma gitti, İnşallah bu tutumun sebebiyle karşına 'Türkçe konuş' diye cahiller dikilmiyordur) yazdın, 12'yi de nasıl sevmen 42 yaptın? Yıldırım üst üste aynı noktaya mı düştü?

Olabilir mi olabilir.

Yüce Mevla'nın hikmetinden sual olunmaz. Belki bu vesile ile Nisa 41 ve 42'deki ikazlar üzerinde düşünmeni dilemiştir.
promete yazdı: Bunun için özür dilerim.
Sorun yok.
promete yazdı: Evet, onca yazıyı okuduk, ama sonuçta üç kız, bir ana, bir baba ve bir eşe 100 TL'yi nasıl paylaştıracağımızı hala öğrenemedik.
Paylaşımın nasıl yapılacağını belki 50 defa okumuş, yazıp çizmişsinizdir. Ben de yukarıda "taban genişletilerek" dediğim yerde malumu tekrar ilan ettim. Temel düzeyde matematik bilgin varsa jetonun düşmemiş olamaz.

Sen şuna "nasıl paylaştıracağımızı hala öğrenemedik" deme de "biz Kur'an'da bir matematik hatası olma ihtimalini sevdik" desene.

Bu sevda platonik, karşılığı yok.
promete yazdı: Avliye Kuran'a uygun mudur?
Evet uygundur.

İşte bu bilgisizliğiniz sebebiyle, "uzun uzun niye yazıyorsun" dediğiniz mesajlarda İslam hukukunun kaynakları nedir, içtihad meşruiyetini nereden alır gibi temel konulara da değindim ki "avliye Kur'an'a uygun mu, hayır değilkine" gibi cahilce bir sözü etmeyin.

Ama yine de ettiniz :D

Bir konuda açık nass yoksa, açık nass'dan ilham alınarak konuya çözüm üretilir. İçtihad'ın kısa tarifi budur. Meşruiyetini Kur'an ve Sünnet'ten almaktadır. Öğrenin bunları.
promete yazdı: Çünkü Kuran'ın emrettiği oranları değiştirir.
Kur'an'ın emrettiği oranlar, Kur'an'ın bu oranları zikrettiği tablolarda aynen uygulanmaktadır. Avliye uygulanan varis tablosu Kur'an'da yoktur, bu yüzden Kur'an'da zikredilmeyen bütün varis tablolarında ne yapılıyorsa o yapılarak, yani yine Kur'an'a bakılarak, oradaki oranlar baz alınarak söz konusu varis tablosunda taksimat yapılmaktadır.

7-8 yaş aralığındaki çocukların anlayabileceği bu açık seçik durumu yurdum ateisti gerçekten anlayamıyor mu?

Kur'an'daki 3 feraiz ayetine bakın. Kimi varislerin var olması ya da olmamasıyla payların nasıl değiştiğini görün ve sonra tekrar Kur'an'da var olmayan bu varis tablosunda payların değişmesi ile Kur'an arasında bir çelişki uydurabilmek için ne kadar kasmanız gerektiğine dair düşünün. Kendinize bu zulmü yapmayın.
promete yazdı: Helal olsun Ömer'e...
Tersinden başlamış olsan da bunu umut verici buldum.

Bir sonraki merhale "Helal olsun Ebu Bekir'e", sonraki merhale ise "Salat ve Selam olsun Hz. Muhammed'e" olacak İnşallah.

Eşhedüyü çekeceksin, kendini kurtaracaksın...
Fezada boşluk işgal etmenin bir bedeli var...

kemalistcan
Admin
Mesajlar: 1058
Kayıt: 12 Ağu 2011, 22:34

Re: Allah'ın Matematik Hatası

Mesaj gönderen kemalistcan » 11 Ağu 2012, 00:40

Sivri zekalılığın, geri zekalılığın fevkininin fevkinde bir tablo :lol:

Hadis nedir arkadaşım!? Niye maval anlatıyorsun bize? Günü gününe tutulan kayıtlar var mı? Yazılı belgeler var mı? Yoksa bu hadis dediğin şey benimde söylediğim gibi rivayetin rivayeti mi? :lol:

Arkadaşım birşey yazmışsındır diye bakıyorum diğer yazdıklarına ama hala kıvırma var, uydurma var. Siz müslüman olsanız ne olur ya!? Bir tarafından uydurup uydurup yazıyorsun.; ayetler aha orda hala! Bu çok bilmiş, güya bizi mat etmiş hal ve hareketlerle ancak şakşakçı tayfanın gözüne girersin.

Turan Dursun forumlarına da teknik bir sıkıntıdan dolayı giremiyorum; girince dediklerini de denetliyeceğim merak etme.
"Tarih bize öğretir ki, bütün dinler, milletlerinin cehaletinden faydalanarak, utanmaksızın Tanrı tarafından gönderildiklerini söyleyen adamlar tarafından tesis olunmuştur."
Kamal ATATÜRK

Kullanıcı avatarı
Q_continuum
Admin
Mesajlar: 588
Kayıt: 16 Ağu 2011, 10:03
Felsefe: Ateizm

Re: Allah'ın Matematik Hatası

Mesaj gönderen Q_continuum » 11 Ağu 2012, 08:02

@hakdogan

ZEKA ÖZÜRLÜ MÜSÜN ARKADAŞ???? Yaz bakalım şuraya 120 Lirayı martaval okumadan nasıl paylaştırdığını, ondan sonra da payları TOPLA, NE EDİYOR görelim:

Anne (1/6): _____ Lira
Baba (1/6): _____ Lira
1. kız çocuğu (1/3): _____ Lira
2. kız çocuğu (1/3): _____ Lira
Eş (adamın karısı) (1/8): _____ Lira
--------------------------------------------
TOPLAM: _____ Lira

Bak, aklın karışmasın diye ortak paydaya bölünür 120 Lira dedim; 100 Lira deseydim tam bölünmüyor diye kıvırtabilirdin.

Bu soruyu boşlukları doldurarak sayısal cevaplamazsan şutlanacağını da bil!!!
"Bağnazın zihni gözbebeği gibidir. İçine ne kadar çok ışık tuttarsanız o kadar çok daralır", Oliver Wendell Holmes, [1841-1935].

Kullanıcı avatarı
hakdogan
Üyeliği Sonlandırılmış
Mesajlar: 17
Kayıt: 09 Ağu 2012, 18:50
Felsefe: İslam

Re: Allah'ın Matematik Hatası

Mesaj gönderen hakdogan » 11 Ağu 2012, 12:19

kemalistcan yazdı: Günü gününe tutulan kayıtlar var mı? Yazılı belgeler var mı?
İslam'a fransızlardan daha fransızsınız.

Şunu söyliyeyim: Sünnet bize, Kur'an'ın intikal ettiği kanal(ar)dan gelmiştir.

Bak, tekrar ediyorum Sünnet bize, Kur'an'ın intikal ettiği kanal(ar)dan gelmiştir.

Çaktın mı?

Burada yine tipik ateistik çelişki var. Yerli! ateistimizin İslam eleştirisi yapacağız diye sarıldığı en önemli done Sünnettir. Ama aynı ateist, bir konuda canını sıkan Sünnet'e dair bir hükümle karşılaştığında Sünnetin uydurma olduğunu söyleyiverir.

E sorarlar adama, sen en önemli eleştirilerini aslında var olmamış eylem ve söylemler üzerine mi bina ediyorsun? Yani İslam'a düpedüz iftira mı ediyorsun?

Yine baltayı taşa vurdunuz, gördün mü :D
kemalistcan yazdı: Turan Dursun forumlarına da teknik bir sıkıntıdan dolayı giremiyorum; girince dediklerini de denetliyeceğim merak etme.
Benden Selam da söyle. Çok sevenim vardır orada.
Q_continuum yazdı:@hakdogan

ZEKA ÖZÜRLÜ MÜSÜN ARKADAŞ????
Değilim, ama kibarlıktan karşımda primitif ve prematüre muhataplar yokmuş gibi davranıyorum. Hatlar o yüzden karışıyor.
Q_continuum yazdı: Yaz bakalım şuraya 120 Lirayı martaval okumadan nasıl paylaştırdığını, ondan sonra da payları TOPLA, NE EDİYOR görelim:
Yazayım gülüm, idraki deniz seviyesinde bir muhataba yazar gibi.
Q_continuum yazdı: Anne (1/6): _____ Lira
Baba (1/6): _____ Lira
1. kız çocuğu (1/3): _____ Lira
2. kız çocuğu (1/3): _____ Lira
Eş (adamın karısı) (1/8): _____ Lira
--------------------------------------------
TOPLAM: _____ Lira
Yine hile desise.

Burada konuşulan varis tablosunda anne ve baba'ya 1/6, kızlara toplamda 2/3 ve geride kalan eşe de 1/8 verileceğini nerenizden uyduruyorsunuz?

Tekrar soruyorum: Nisa 11'de bir varis tablosunda ifade edilmiş paylarla, Nisa 12'de bir başka varis tablosunda ifade edilmiş payların, geride 2 ve üzeri kız, dede nene ve hanım eş kaldığında da varislere verileceğini nerenizden uyduruyorsunuz?

Cahili olsanız da ifade edeyim, kafası çalışan birisi görür, bilmiyorsa da araştırır ve doğruyu öğrenir.

Arap gramerini bilen, vav-ı ibtidaiye'nin söz başlangıcı olduğunu bilir. Yine Arap gramerini bilen, bir ifadenin/cümlenin ilk kısmının sonraki kısmın oluşmasına sebep olması halinde fa-i sebebiye bulunması gerektiğini bilir.

Yani?

Nisa 12, 11'deki hükmün devamı olsa idi ayet fa-i sebebiye ile başlardı, yeni bir söz, hükmün başlangıcı anlamına gelen vav-ı ibtidaiye ile değil.

Yani Nisa 11, kendi iç bütünlüğünde bir varis tablosu zikretmiş, bu tabloda uygulanacak payları ifade etmiş, söz bitmiş, Nisa 12 bir başka tabloda uygulanacak payları zikretmiştir.

İki kere iki dört!

Eklektik, Kur'an gerçeği ile örtüşmeyen saçma sapan bir çıkarımla 3 feraiz ayetinde zikredilen oranlar her bir durumda her varise verilmelidir gibi bir düşünce az gelişmiş bir beyne işarettir.

Tekrar ediyorum siz "Kur'an'da matematik hata olması ihitmaline vurgunsunuz" ama bu sevda platonik.

Bir matematik hata için bir bütünü, o bütünü aşan paylarla taksim etme durumunu göstermelisiniz. 3 feraiz ayetinde de bu yoktur.

Saçma hilenizi gösterdiğimize göre "bu tabloda kim ne kadar alır?" sorusunun cevabına(ki ilkokul matematik bilgisi olan bu soruyu bu anlatımlar sonrası sormaz) gelelim.

Kur'an'a bakılır, ilgili varislerin 3 feraiz ayetinde zikredilen payları kıstas olarak alınarak taban 27 olarak belirlenir.

Dolayısıyla dedenin payı 4/27, nenenin payı 4/27, kız çocuklarınn payı 16/27 ve eşin payın 3/27 olarak bulunur, miras bu paylar mucibince taksim edilir.

Çaktın mı?
Q_continuum yazdı: Bu soruyu boşlukları doldurarak sayısal cevaplamazsan şutlanacağını da bil!!!
[/quote]

Hahaha :D

Aciz ateistin, bilgili Müslüman karşısında eninde sonunda demirleyeceği liman.

Size acıyorum sadece.
promete yazdı: Sen ise, avliyenin Kuran'da olmayan bir paylaştırma için çıkartıldığını söylüyorsun.
Bak bu konuya gereksiz tek satır yazmadım. Yazdığım her şey, bu tür muhtemel, konunun özünü bilmemekten kaynaklanan hatalara önceden cevap vermekle ilgili.

Zira bu tartışmaları ateistlerle çok yaptık, temel yanlışınızı biliyorum.

Bu yüzden daha ortada avliye uygulanan varis tablosu yokken, yani İslam'a ilk muhatap olmuş toplum içinde, burada konuşulan varisler bir mirasa ortak olmamışken, halife Ebu Bekir'in(R.A), Kur'an'daki 3 feraiz ayeti için ne söylediğini yazdım.

Sahabe, Kur'an'ın inişine muhatap olmuş, Kur'an diyalektiğine, onu tebliğ eden Resul'den sonra en vakıf İnsan topluluğu. Ve bu özellikleri sebebiyle dini konularda referans.

Hz. Ebu Bekir(R.A) ne demiş: "Allah Teala'nın Nisa suresinde feraiz hakkında indirmiş olduğu ayetlerden birincisi çocuk ve baba hakkındadır. İkincisi koca, karısı ve ana bir kardeşler hakkındadır. Üçüncüsü ana, baba bir veya baba bir kardeşler hakkındadır."

Yani Hz. Ebu Bekir, bu üç ayetin, bahsedilen varisleri merkeze alan, onların yer aldığı varis tablolarındaki paylarını zikrettiğini ifade ediyor. Bu 3 feraiz ayetinin bu keyfiyeti sebebiyle diğer varis tablolarında da buradaki paylar bir kıstas olarak alınır, ancak artırım gerekiyorsa artırılır, eksiltme gerekiyorsa eksiltilir.

Bu durum bu 3 ayetle çelişmez, aksine bu 3 ayet içinde kimi durumda kimi varislerin var ya da yok olmalarının payları değiştirdiği zaten açıklıkla görülmektedir.

Bakıp görebilmek kafi.
promete yazdı: Arkadaş, biz de ömrümüzün yarıdan fazlasını müslüman olarak yaşadık ama apaçık, inkar edilemez biçimde ortada duran bir yanlış için
Daha önce ifade ettiğim gibi bu "milyarlara varan mala bakın, bu kadar açık seçik bir hatayı göremiyorlar da hala inanıyorlar" deme halidir.

Bu örnekte asıl mal, milyarlarca İnsan değil, küçük beyninin hacmine bakmadan "milyarlarca İnsan'ın bildiği halde göremediği şeyi gördüm" diye uçuşa geçenin ta kendisidir.
promete yazdı: Bilinmeyen olasılıkları bulmak avliye metoduyla ilgisiz bir konudur.
Avliye'nin bilinmeyen olasılıkları tespit etmekle ilgili olduğunu söylediğimi nerenden uydurdun, ne bakayım?

Avliye bir hesap yöntemidir. pay sahiplerinin payları oranında eksiltme yapılması olarak özetlenebilir. Taban, paylara eşitlenir böylece her pay sahibi, payı oranında eksiltmeye uğrar ve diğer pay sahipleri ile arasındaki oran da korunur.

Bunu anlayabilmeniz için daha kaç defa yazmam icab edecek?
promete yazdı: Yalan kötü bir şeydir. Yalancılık ise onusruz bir davranış biçimidir.
Vallahi öyle, billahi öyle.
promete yazdı: Neyse, şutlanmana ramak kala konuyu değiştirip ekmeğine yağ sürmüş olmayayım.
Bu kadar mı korktunuz benden, zavallılar :D
Fezada boşluk işgal etmenin bir bedeli var...

Kullanıcı avatarı
KRALMAS
Admin
Mesajlar: 935
Kayıt: 11 Ağu 2011, 21:44
Felsefe: Ateizm

Re: Allah'ın Matematik Hatası

Mesaj gönderen KRALMAS » 11 Ağu 2012, 15:25

Bu da anlama özürlü çıktı yahu, tek torna mıdır nedir hepsi. Adama hadisleri at bir köşeye, al eline Kuran'ı paylaştır diyoruz, adam gidiyor avliye, reddiye, cart curt diyor, ayet ayetin devamı değil diyor. Konu avliyenin, reddiyenin hatalı olması değil, ayetlerin birbirini izliyor olması da değil, konu Kuran'da ki ayetler (tüm ayetler) ele alınarak, miras paylaşımı yapılamıyor olması. Kuran'da miras hukukuyla ilgili ayetler bunlar, ha yok efendim başka ayet var diyorsan getirirsin, yoksa bunlar üzerinden konuşacaksak da, ayetler birbirinin devamıymış, değilmiş bizim sorunumuz değil. Ortada miras paylaşımı için, sözde bir yaratıcıdan geldiği iddia edilen emirler var, bu bağlamda paylaşım yapacaksınız, bu kadar basit. Biz yaptık matematiksel olarak sonuç çıkmıyor, ha olur ya başka ayet vardır bunun tamamlayan, belki avliye ile çözün diyen gözümüzden kaçmıştır, tamamlarsınız diye bekliyoruz. Siz ise çıkıp, Kuran'da ki paylaşımı beğenmediğinizden, avliye-reddiye bunu çözer diyorsunuz. İyi de bizimde dediğimiz farklı bir şey değil zaten.

Kullanıcı avatarı
Q_continuum
Admin
Mesajlar: 588
Kayıt: 16 Ağu 2011, 10:03
Felsefe: Ateizm

Re: Allah'ın Matematik Hatası

Mesaj gönderen Q_continuum » 11 Ağu 2012, 17:43

@hakdogan

ULAN GERİZEKALI MORON İNSANSI! ÇOK MU ZOR ŞU BOŞLUKLARI DOLDURMAK???
"Bağnazın zihni gözbebeği gibidir. İçine ne kadar çok ışık tuttarsanız o kadar çok daralır", Oliver Wendell Holmes, [1841-1935].

Kullanıcı avatarı
hakdogan
Üyeliği Sonlandırılmış
Mesajlar: 17
Kayıt: 09 Ağu 2012, 18:50
Felsefe: İslam

Re: Allah'ın Matematik Hatası

Mesaj gönderen hakdogan » 11 Ağu 2012, 20:59

KRALMAS yazdı: ayet ayetin devamı değil diyor. Konu avliyenin, reddiyenin hatalı olması değil, ayetlerin birbirini izliyor olması da değil, konu Kuran'da ki ayetler (tüm ayetler) ele alınarak, miras paylaşımı yapılamıyor olması.
Kur'an'da matematik hatası iddiasından "Kur'an ayetleriyle miras paylaşımı yapılamıyor"a mı evrildik?

Yoksa duruma tornistak mı desek?

Tornistan olmasına tornistan da, yine yanlış limana demirleme hali var.

Öncelikle hakkında konuştuğunuz meseleye ne denli yabancı olduğunuzu tekrar gözünüze sokmak gerekiyor. "Konu ayetlerin birbirini izliyor olması değil" diyorsun, ama Nisa 11'de x varis tablosu için belirtilmiş varis payını, yine Nisa 12'de y varis tablosu için belirtilmiş bir başka varis payını, Kur'an'da yer almayan z tablosunda bu varislere vermeye kalkıyorsunuz!

Şimdi anlıyor musun, ayetlerin hüküm olarak, hükmün devamı niteliğinde devam edip etmemesinin meselenin özüyle ilgisini?

Diğer konuya gelelim. Başka bir arkadaşına da söyledim. Anayasa'da ceza yasalarındaki tafsilatı beklemek primitifliktir, az gelişmiş bir hukuk bilgisi, hadi kibarlığı bırakalım düpedüz cahilliktir.

Mesela Namaz İslam'ın direğidir, ama formel yapısına dair tafsilat Kur'an'da yoktur, bunu Sünnet yapmıştır.

Zekat İslam'ın 5 şartından biridir, ancak hangi oranda verileceğine dair tafsilat Kur'an'da yoktur, bunu tafsilatlandıran Sünnet'tir.

Miras ve varisler konusunda da durum benzerdir.

Miras ve varisler konusunu Kur'an müthiş bir belagat ile, 3 ayette özetlemiş, ana çerçeveyi çizmiş ve somutta, pratikte tatbikat Sünnet'le müşahhaslaşmıştır. Daha önce de ifade ettim, bütün varisler dahi Kur'an'da yer almamaktadır çünkü buna gerek yoktur. Anne, baba, çocuklar, kardeşler gibi varisler belirtildikten sonra bunların çocukları, alt soyları ve olasılık dahilinde onların da alt soyunun(bunu uzattıkça uzatabilirsin) Kur'an'da zikredilmesi gibi bir şey akla ziyandır.

Dolayısıyla bu namütenahi kombinasyonların her birinin Kur'an'da belirtilmesi gibi bir beklenti, beklenti sahibinin cahilliğini gösterir.

Kur'an ana çerçeveyi ve birinci derecede varisleri ve paylarını zikretmiş, somut uygulama Sünnet'e bırakılmış, bundan sonrası da bu iki kaynağın muhatabı akıl'a kalmıştır.

İslam hukukunun dinamizmi, gücü de buradadır.

Ana öz üzerinde aklın aksiyomlarına bırakılan saha ile hukuk kendisini sürekli yenilemekte ve geliştirmektedir. Avliye'nin ortaya çıktığı miras paylaşım hadisesi de buna örnektir. Yeni bir durumla karşılaşılmış, öz'e(Kur'an ve Sünnet) müracat edilmiş ve bu öz'den alınan ilhamla yeni duruma İslami bir sonuç üretilmiştir.

NOKTA
Q_continuum yazdı:@hakdogan

ULAN GERİZEKALI MORON İNSANSI! ÇOK MU ZOR ŞU BOŞLUKLARI DOLDURMAK???
Tosunum yaşın kaç senin?

Ben çocuk bakıcısı değilim bilesin.

Yine bilesin çok sivri bir dilim vardır.

Adminlik payesi ardına saklanmanın, bu dili hakettiğinde sana karşı kullanmama engel olacağını sanıyorsan çok yanılıyorsun.

Sana, layık olduğun şekilde hitap etmeye başlarsam depresyona girersin, ona göre...
Fezada boşluk işgal etmenin bir bedeli var...

kemalistcan
Admin
Mesajlar: 1058
Kayıt: 12 Ağu 2011, 22:34

Re: Allah'ın Matematik Hatası

Mesaj gönderen kemalistcan » 11 Ağu 2012, 22:52

Mevlana ne kadar doğru söylemiş, Söylediklerin karşındakinin seni anladığı kadardır, derken. Ancak, dediğim dedik öttürdüğüm düdük, diyenler için de dam üstünde saksağan vur beline kazmayı, demiştir atalarımız. Ayrıca Ziya Paşa, nush ile uslanmayanı etmeli tekdir tekdir ile uslanmayanın hakkı kötektir, demiştir. Tekdiri ve köteği sevgili yöneticilerin takdirine bırakıp ben yine nush yöntemini sürdüreyim.

Arkadaşım(sözün gelişi)ben sana Sünnet'in bağlayıcılığını ve kaynağını sormuyorum; bu ana kadar yazılı olmadan, kaydı tutulmadan bugüne nasıl geldiğini soruyorum. Kaldı ki bu kadar bağlayıcı bir şeyin kaydının tutulmaması ilginçtir; ancak aynı özensizliğin ve tutarsızlığın kuranın kendisinde de olduğunu görünce insan pek şaşırmıyor. Çünkü kuranda aynı biçimde yazılı olmaktan çok ezber yöntemiyle yaşatılmaya çalışıldı ilk dönemler; o kadar değer veriliyor ki son ayet gelmesine rağmen bir türlü kitap haline getirilmiyor; ne o Muhammet'in daha önemli bir işi mi vardı? Kulaktan kulağa yönteminin güvenli bir yöntem mi olduğunu söylüyorsun yani? Bugün SAHİH, SAHİH olmayan diye nitelendirildiini biliyoruz bu hadistlerin. Ki her ne kadar bunların beli bir düzden belirlendiğini söylesen de aslında belirleyici olan keyifyet; çünkü mezhepten mezhebe değişiyor. Bırak şu kıvırmayı artık. Şu kendi ezberini bir yana bıraksan da yazdıklarıma bir yanıt versen diyorum.

İki ayetin iki ayrı durum için geçerli olduğunu söylüyorsun ipe sapa gelmez bir biçimde. Ki öyle diyelim bir an için. İyi de kardeşim(sözün gelişi)öyle olsaydı değişik bir paylaştırma yöntemi olduğuna ilişkin bir belirti olmalı; var mı? Üsteki söylenenlerin alttakilerle uygulanamıyacağına ilişkin ne var? Yok gramer yok sünnet deyip saçmalıyorsun, uyduruyorsun. Eğer aynı durumlar için değişik çözümler getirseydi tamam diyebiliriz açıkça ama yukarda olan hiçbirşey aşağıda yok!

Sana kötü mü davranıyorlar; uf mu oldun? :lol: Yalnız niye kişisel alıyorsun anlamadım. Hayvana hayvan demek ne kadar doğalsa laftan sözden anlamayana, kötü niyetli olana, işi dalgaya vurana, kendini bir bok sanana istemeye istemeye de olsa haddini bildirmek ve kim olduğunu söylemek gerekir. Allah akıl dağıtırken nerdeydin bilmiyorum ki? :lol:
"Tarih bize öğretir ki, bütün dinler, milletlerinin cehaletinden faydalanarak, utanmaksızın Tanrı tarafından gönderildiklerini söyleyen adamlar tarafından tesis olunmuştur."
Kamal ATATÜRK

Kullanıcı avatarı
Q_continuum
Admin
Mesajlar: 588
Kayıt: 16 Ağu 2011, 10:03
Felsefe: Ateizm

Re: Allah'ın Matematik Hatası

Mesaj gönderen Q_continuum » 12 Ağu 2012, 05:39

@hakdogan

Yaşım 45, cezalandıracak mısın? Buyur, buradan senin gibi ne amib beyinliler geçti. Kusursuz kitabın bir kesir işlemi yapmaktan aciz, bunu şerefinle kabullenemeyecek kadar korkaksın! Çünkü kabullenirsen yalan üzerine kurulu bütün inanç sistemin çöker. Sana kendini ve kitabının doğruluğunu ispatlama fırsatı. Boşlukları doldurarak paylaştır 120 Lirayı, morart bizleri. Hatalı olduğunu kabul et, şerefli bir insan gibi. Yoksa kes sesini!!!
"Bağnazın zihni gözbebeği gibidir. İçine ne kadar çok ışık tuttarsanız o kadar çok daralır", Oliver Wendell Holmes, [1841-1935].

Kullanıcı avatarı
hakdogan
Üyeliği Sonlandırılmış
Mesajlar: 17
Kayıt: 09 Ağu 2012, 18:50
Felsefe: İslam

Re: Allah'ın Matematik Hatası

Mesaj gönderen hakdogan » 12 Ağu 2012, 12:28

kemalistcan yazdı: Arkadaşım(sözün gelişi)ben sana Sünnet'in bağlayıcılığını ve kaynağını sormuyorum; bu ana kadar yazılı olmadan, kaydı tutulmadan bugüne nasıl geldiğini soruyorum.
Sana İslam'a fransız değilsiniz, Türkçe'ye de bir hayli yabancısınız anlaşılan. Sünnet'in bağlayıcılığını ve kaynağını sormuyorsun ama "bu güne nasıl geldi" diyorsun?

Şimdi "bu güne nasıl geldi?" sorusu, Sünnet dediğimiz verinin hangi kanallardan, dolayısıyla hangi kaynak(lar)dan geldiğini sormak olmuyor mu?

Yahu çok zayıfsınız.

Sizi topluyorum bölüyorum çarpıyorum, alt atla üst üste koyuyorum elde var hep -1 :D

Sünnet'in yazılı kaynaklarından da habersizsin, hadis ilmi metodolojisinden de. Mesela modern tarih metodolojisi ile hadis metodolojisini bir karşılaştır bakalım çapın yetiyorsa, bak bakalım 14 asır önce, Allah'ın son elçisine bahşettiği ashab nasıl sağlam bir silsile ve illiyet ilişkisi kurmuş, gör.
kemalistcan yazdı: Kaldı ki bu kadar bağlayıcı bir şeyin kaydının tutulmaması ilginçtir;
İlginç olan, konuya dair hiçbir şey bilmeden önce hükme varman, sonra da durumu ilginç bulman. Zır cahilsiniz. Sünneti, en başta ehl-i beyt kayıt altına almıştır. Öğrenin bunları.
kemalistcan yazdı: ancak aynı özensizliğin ve tutarsızlığın kuranın kendisinde de olduğunu görünce insan pek şaşırmıyor. Çünkü kuranda aynı biçimde yazılı olmaktan çok ezber yöntemiyle yaşatılmaya çalışıldı ilk dönemler;


Çok zayıfsınız.

Kur'an en başından kayıt altına alınmıştır ve Resul-i Ekrem(S.A.V), Kur'an-ı Kerim ayetleri ile karıştırılmasının önüne geçmek için başlangıçta kendi sözlerinin kaydını yasaklamıştır. Yeryüzünde hiçbir kitaba nasip olmayan bir biçimde Kur'an, hem gönüllere, hem yazım materyallerine nakşedilmiş bir kitaptır.

Hafızlık geleneğimiz eşsizdir ve Cenab-ı Hak, son kelamı için sebepler planında böyle güçlü bir geleneği var etmiş, böylelikle Kur'an günümüze kadar korunmuştur.

Gönüllere, beyinlere nakşedilen Kur'an'ın, yazılı materyal üzerinde tahrif edilmesi de böylece engellenmiştir.

Belki sizi hüzne garkeden de budur.

kemalistcan yazdı:
İyi de kardeşim(sözün gelişi)öyle olsaydı değişik bir paylaştırma yöntemi olduğuna ilişkin bir belirti olmalı; var mı?


Kur'an mesela "nefes alın, nefes almazsanız ölürsünüz" de demiyor, ne yapacağız?

Primitifsiniz.

Normal yaşamda siz hayatınızı nasıl idame ettiriyorsunuz merak ediyorum. Mesela trafikte karşıdan karşıya geçerken, öncesinde size söylendiği halde o anda birileri "önce sola, sonra sağa, sonra tekrar sola bak" mı demeli, bunu demeden sağ salim karşıya geçemiyor musunuz :D

Ayrıca değişik bir paylaştırma yöntemi de ne demek?

Hala mı jetonlar düşmedi?

Bu 3 feraiz ayetinde muayyen tablolarda, belirlenen varisler ve bunların o muayyen tablolardaki payları var.

Bu size verildikten sonra, örneğin geriye mirasçı olarak sadece 3 kız çocuğu kaldığında "şimdi ne yapacağız ya" diye düşünülür mü?

Varis ve miras belli, varis paylarının birbirlerine oranı belli.

Kaldı ki Sünnet kanalıyla gelmiş pratik uygulamalar da var, reddiye, asabe ve diğer konularda.

Dolayısıyla saksıyı işletmek kafi.

Sizdeki sıkıntı bu.

kemalistcan yazdı:
Üsteki söylenenlerin alttakilerle uygulanamıyacağına ilişkin ne var?


Diyorum ya, saksıyı işletmede sıkıntı var.

Soruyu şöyle sor: "Üsteki söylenenlerin alttakilerle uygulanacağına ilişkin ne var?"

De bakayım!

kemalistcan yazdı:
Sana kötü mü davranıyorlar; uf mu oldun?


Vallahi çok eğleniyorum :D

Q_continuum yazdı:@hakdogan


Söyle gülüm.

Q_continuum yazdı:
Yaşım 45, cezalandıracak mısın?


Vallaha mı? Yaş o denli kemal seviyesinde mi?

Ama o çocuksu mesajları ne yapacağız?

Neyse mazur görelim.

Cezalandırmak tabi ki istemem, ama yumurtladığın o sözlere dair ekran çıktıları, başlık url, konu ID'si, tarih ve saati gibi parametreleri kayıt altına aldım.

Çizmeyi aşma hali tekerrür ederse savcılık kanalıyla, internet üzerinden işlenen suçlar kapsamında suç duyurusunda bulunur, bu vesileyle de belki seninle tanışırız.

Aklıma pek yatmayan akademik titrin senin üfürmen mi yoksa bir karşılığı var mı bu şekilde de öğrenmiş oluruz.

Öpüldün...
Fezada boşluk işgal etmenin bir bedeli var...

Cevapla

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir